czwartek, 19 kwietnia 2012

Samsung Galaxy Note (GT-N7000) - nowy ROM XXLC1 + ROOT

Samsung Galaxy Note (GT-N7000) - najlepszy ROM + ROOT - zdjęcie tytułowe
Już dawno nic nie pisałem na blogu, nie licząc niemal preclowego wpisu o startującym blogu kulinarnym, w którym mam swój niewielki udział...

W każdym razie chciałem nawiązać do aktualizacji oprogramowania w moim Galaxy Note, którą dziś przeprowadziłem. Miała ona miejsce z powodu wyczerpania mojej cierpliwości w zakresie opóźnień, jakie generował mój poprzedni soft z upchanymi zbędnymi czytnikami ebooków, niepotrzebnymi czasoumilaczami i podobnymi, śmieciowymi aplikacjami. Oliwy do ognia dolał fakt, iż niedawno pokazała się aktualizacja (OTA) oprogramowania Galaxy Note dla brandowanych softów Plusa, ale z nieznanych przyczyn akurat mojego telefonu nie udało się zaktualizować. Tym oto sposobem postanowiłem pobrać kilka plików i wykorzystać do pracy Odina - skądinąd znanego posiadaczom Samsungów. Trwało to dosłownie kilka minut, a w efekcie otrzymałem nowe, szybsze oprogramowanie i system wolny od brandowych śmieci...

ROM, który ośmieliłem się wlać go Note'a, to wersja XXLC1 połączona ze stosownym PIT-em oraz nałożonym CF-Rootem. Ponieważ była to moja pierwsza ingerencja w oprogramowanie układowe SGN, uważnie przeczytałem instrukcję wlewania softu na forum.android.com.pl, do której nie mam zastrzeżeń.

Po wgraniu softu próbowałem wyrootować go za pomocą narzędzia, którego użyłem poprzednio. Niestety znana mi procedura tym razem nie zadziałała i byłem zmuszony użyć zmodyfikowanego kernela z paczki CF-Root. W zamian zyskałem żółty trójkąt przy uruchamianiu oraz recovery... Poniżej przedstawiam moją procedurę, która nie różni się specjalnie od tej stosowanej np. przy Galaxy S...


Aktualizacja oprogramowania Galaxy Note (XXLC1+root)

  • Instalujemy narzędzie Samsung Kies lub stosowne, dedykowane sterowniki dla Note'a.
  • Wyłączamy narzędzie Samsung Kies, systemy antywirusowe, firewalle i pozostałe zbędne oprogramowanie.
  • Pobieramy i rozpakowujemy wszystkie potrzebne pliki (linki na końcu wpisu).
  • Uruchamiamy Odina, wybieramy PIT "q1_20110914_16gb.pit", PDA "CODE_N7000XXLC1_CL1003701_REV02_user_low_ship.tar.md5", PHONE "MODEM_N7000XXLB2_REV_05_CL1106002.tar.md5", CSC "GT-N7000-MULTI-CSC-OXALC1.tar.md5", a na koniec zaznaczamy Re-Partition.
  • Wyłączamy telefon i wprowadzamy go w download mode za pomocą kombinacji klawiszy Home+VolDown+Power, a następnie VolUp.
  • Podłączamy telefon i czekamy na komunikat "Added". Jeśli wszystko wygląda mniej więcej tak, jak na dołączonym zrzucie ekranu, wciskamy "Start" i czekamy, aż na ekranie telefonu pojawi się informacja powitalna. Odłączamy telefon, zamykamy Odina.
  • Ponownie wprowadzamy telefon w download mode.
  • Uruchamiamy Odina, wybieramy "CF-Root-SGN_XX_OXA_LC1-v5.3-CWM5.tar" jako PDA. Upewniamy się, że nie jest zaznaczone Re-Partition, a następnie wciskamy "Start".
  • Czekamy na restart telefonu, po którym odłączamy przewód i zamykamy Odina. Gotowe.

Mam nadzieję, że instrukcja okaże się przydatna. Na koniec przedstawiam jeszcze zrzut ekranu z Odina i życzę sukcesów. :-)

Galaxy Note ROM XXLC1 - Odin


Pliki do pobrania:
  • N7000XXLC1 - trzyplikowy ROM z marca 2012 (Android 2.3.6)
  • PIT pasujący do powyższego ROM-u
  • CF-Root do powyższego ROM-u
  • Odin 1.85 pozwalający wlać ROM

10 komentarzy:

  1. Oj, a +1 dla mnie? Przecież chyba pomogłem w update? :p

    OdpowiedzUsuń
  2. po wgraniu CF-root pojawia się zółty trójkąt przy uruchamianiu telefonu
    dlaczego?
    i jak to skasować?

    OdpowiedzUsuń
  3. Trójkąt się pojawia bo telefon wykrył "nie swoje" oprogramowanie. Dodatkowo ruszył licznik wgrywania nieautoryzowanych firmwarów. Trójkąta można się było pozbyć wybierając inną metodę rootowania, a obecnie należy poczekać na ICS pod którym da się usunąć ten trójkąt w łatwy sposób.

    OdpowiedzUsuń
  4. Zgadza się, zapomniałem o tym wspomnieć, ponieważ mnie on zupełnie nie przeszkadza. Procedura kasowania licznika wgranych ROM-ów i żółtego trójkąta została opisana tutaj: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1354888 (ang.) i prawdopodobnie tutaj: http://forum.android.com.pl/f436/kasowanie-a-a-a-tego-tra-jkae-ta-oraz-licznika-wgrywanych-softa-w-115779/ (pol). Piszę prawdopodobnie, ponieważ strona aktualni mi się nie otwiera, ale mam wrażenie, że widziałem kiedyś na niej ten sam (przetłumaczony) opis, który znajduje się na XDA.

    OdpowiedzUsuń
  5. Łukasz, ale jest to okrutna metoda..., której sam bym chyba nie robił..., trzeba sobie do niej jakiś stoper kupić :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Sam też nie testowałem tej metody i choć brzmi groźnie, to podobno działa. W każdym razie mnie tam wszystko jedno czy przy uruchamianiu wyświetla mi się żółty trójkąt, niebieski miś czy czerwone chmurki. Stąd w ogóle pominąłem ten temat we wpisie. :-)

    A. Oczywiście biję się w pierś i jak pragnę podskoczyć zapomniałem dodać, że Jakub wspierał mnie mentalnie podczas zmiany ROM-u, ponieważ jak zwykle (:-)) sam wcześniej testował taką operację na swoim telefonie. Dzięki Jakub. :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Kusi mnie ten imilkowy build CM9, bo pamiętam tego developera jeszcze z czasów jego świetnych ROM-ów dla HD2, ale jednak poczekam na stabilną wersję...

    OdpowiedzUsuń
  8. Hej Łukasz a jak się robi twardy reset w tym telefonie ?? Bo syn zablokował mi tel. a nie podałem maila i nie moge sie dostać. prosze o pomoc !!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Trzeba wejść w recovery - tam jest opcja hard resetu. Musisz wyłączyć telefon, przytrzymać VolUp + Home + Power, a jak pojawi się recovery, to za pomocą VolUp/VolDown i Home/Power wybierz opcję twardego resetu. Pozdrawiam. :-)

      Usuń