niedziela, 12 czerwca 2011

Samsung Galaxy S (I9000) - Android 2.3.4 (Gingerbread)

Android Gingerbread dla Galaxy S (I9000)
Długo wahałem się w temacie aktualizacji z Androida 2.2.1 do 2.3.X na SGS-ie. Ciągle wychodziły nowe softy, jednak użytkownicy bezustannie raportowali wiele błędów i niedociągnięć, przez co szybko się zniechęcałem. Do zmiany oprogramowania zmusiła mnie w końcu Używająca SGS-a Połówka, która coraz częściej narzekała na szybkość działania obecnego ROM-u. Wybór padł na najnowszą wersję Gingerbread'a 2.3.4 - JVP. Programowanie Odinem 1.3 przebiegło bez problemów, podobnie jak podmiana kernela na SpeedMod'owy k15h-t7, zrootowanie telefonu i konwersja RFS-owych filesystemów na EXT4.

Jak wrażenia? Cóż, emocje jak na grzybach. Pierdyliardowy raz to samo: PIT 512, zaznaczone Re-partition + 3-plikowa wersja ROM-u. Później SpeedMod'owy kernel jako PDA bez Re-partition, bo to sam zImage, to zmieniać partition layoutu nie ma potrzeby. Później reboot, VolUp+Home+Power: root, lagfix i kolejny reboot. Po całym dniu używania telefonu stwierdzić można, że w porównaniu do 2.2.1 JPY zmieniło się dużo. Zaktualizowany Swype, wszędzie integracja z Google Voice Search, nowe ikonki no i oczywiście szybkość. Na plus.

Błędy? Soft był testowany przez cały dzień i na razie brak. Czytać bzdur na forach nie polecam. Jedyny sposób to samemu sprawdzić daną wersję ROM-u.

Mały download:

52 komentarze:

  1. Dzięki bardzo za post.
    Ściągnołem i sfleshowałem swojego starego 2.2.1
    jak na razie nowy romik śmiga szybko i sprawnie bez probleów, speed moda nie instalowałem jestem zadowolony z szybkości w quadrancie wyszko okolo 1390 punktów

    Polecam

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja ciągle walczę ze Spicą na 2.1... Chyba czas zmienić telefon.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witam Mam na imie Łukasz. Prawie jak ty :) . Czy mozesz mi odpowiedziec czy moge uzyc speedmod-kernel-k15h-t8-300hz.tar

    OdpowiedzUsuń
  4. Jasne. Im nowszy, tym lepszy (jeśli tylko pasuje do ROM-u, którego się używa). Z JVP można spokojnie wgrać k15h-t8. Ja użyłem t7, bo po prostu wtedy nowszego nie było. BTW - pojawił się też t8-b, ale tylko dla testów, nie do normalnego użytku. Szczegóły w wątku na forum xda.

    OdpowiedzUsuń
  5. Witam.Zaktualizowałem Androida do 2.3.4 no i wszystko byłoby OK ale po aktualizacji okazało się że:
    1. telefon nie wchodzi w tryb Download Mode
    2. po podłączeniu kabla USB tel. się restartuje

    Szukam i szukam i nie mogę znaleźć sensownej porady. Może masz jakieś pomysły?

    OdpowiedzUsuń
  6. Witam , mam androida 2.2.1 zresztą za pomocą twoich postów przeszedlem do tego ROMu.Mam prośbe napisałbyś mi w miare po koleji jak mam zrobić zeby wgrać 2.3.4 , bede mega wdzieczny, bo nei bardzo sie orientuje jak zrobic to samodzielnie:) Z gory dziekuje:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Mam pytanko czy ten link poniżej dobrze przeprowadzi przez cała instalacje czy cos byś zmienił.Jakoś Ci ufam bo kilka razy mi pomogły twoje posty:) Dlatego licze sie z Twoim zdaniem:)
    http://android.media.pl/article,12,aktualizacja-galaxy-s-gingerbread-234-i9000xxjvp-xxjvp.html

    OdpowiedzUsuń
  8. A jak wgrać ten android 2.3.4 bo nie mam pojęcia

    OdpowiedzUsuń
  9. Hej. Dzięki za zaufanie. :-)

    Tak, ten link dość szczegółowo opisuje wgranie ROM-u przez Odina. Niektóre rzeczy mogą jednak niepokoić, bo np. wybierając plik za pomocą przycisku PIT, "Re-partition" zaznacza się już automatycznie - w poradniku jest, że trzeba to pole zaznaczyć... Taka bzdura.

    Zasadniczo mocno polecam pliki, do których linki podałem wyżej w poście. Są one sprawdzone.

    Sam sposób wgrywania ROM-u opisałem kiedyś na blogu. Wlanie softu 2.3.4 różni się jedynie tym, że podaje się inne pliki, ale wszystko analogicznie. Musi być PIT 512, zaznaczone "Re-partition", plik CODE jako PDA, modem jako PHONE i CSC jako CSC. Wszystko robi się przy wyjętej karcie microSD (jeśli jest) i SIM. Po pierwszym uruchomieniu warto sformatować pamięć wewnętrzną w "Ustawienia" -> "Karta SD i pamięć telefonu" oraz zrobić wipe *2767*3855#.

    Po tej operacji, jeśli chcesz, to możesz wgrać speedmoda. Pozwoli on na przekonwertowanie partycji RFS na EXT4, co przyspieszy działanie telefonu i zapobiegnie jego "muleniu" w przyszłości. Wgra on także recovery 2e, dzięki któremu jednym kilknięciem zrootujesz telefon i będziesz mógł wrzucać pliki w formacie update.zip bez cyfrowego podpisu. Wystarczy po prostu podłączyć telefon, uruchomić Odina, wybrać plik speedmoda jako PDA i kliknąć start. Wszystkie jego magiczne opcje zobaczysz po uruchomieniu telefonu z VolUp+Home+Power.

    OdpowiedzUsuń
  10. Siema, czy wszytko ok z tym ROMEM jest czy cos nie dziala , cos sie wiesza, jak bateria?
    aa i jak zrobic kopie zapasowa zeby wszytko pozniej wrobilo do normy kontakty , smsm, aplikacje?

    OdpowiedzUsuń
  11. siemasz tego SpeedModa na xda nie ma już masz jakiś inny link do pobrania ,a i napisz czy warto zmienić z 2.2.1 na 2.3.4 . Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Witam, Cię Łukasz. widzę, że jesteś dobrze zorientowany w tematyce aktualizacji Androida w SGS do nowszych wersji I z racji łatwości wykonania takiej operacji zachęcasz do upgrade'ów we własnym zakresie. Czy masz może pomysł w jaki inny sposób można by było sprawić sobie taką aktualizację. Czy wiesz może gdzie I komu mozna byłoby zlecić taką jednorazową pracę? Zupełnie się na tym nie znam :/

    OdpowiedzUsuń
  13. witam, czy można komuś zlecić taki upgrade?

    Z góry dzięki z odpowiedź!

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  14. Z ROM-em jest wszystko OK, zero błędów. Czy robić upgrade z 2.2.1? Szybkość działania w porównaniu do JPY jest podobna, ale według mnie warto uaktualnić oprogramowanie. W którymś momencie upgrade okaże się obowiązkowy - jak w przypadku 2.1, gdzie nie działał flash.

    Co do SpeedMod'a, to pobrać go można z wątku o nim na XDA.

    W temacie zlecenia komuś aktualizacji, to moim zdaniem powinien się tego podjąć każdy lepszy serwis GSM.

    OdpowiedzUsuń
  15. witam ja mam taki problem kupilem nowego galaxi sII z andkiem 2.3.3 telefon dziala poprawnie tylko jeden problem! telefon sam przechodzi w tryb offline i po jakims czasie jest ok i tak w kolo po przywroceniu ustawien fabrycznych jest caly czas to samo telefon pozstal kupiony z angielskiej sieci 3 i wlozona karta innej sieci nie patrzylem co sie stanie z karta maciezysta ale z polska jak i angielsa jest to samo co mam dalej zrobic jezeli zmienic andka to czy moge skozystac z tego co napisales wyzje i tych plikow z gory dzieki za odp pozdrawiam:)))

    OdpowiedzUsuń
  16. Dziekuje za pomoc , wszytsko poszlo bardzo dobrze ,telefonik jak nowy:)Jeszcze raz dziekuje za pomoc:)

    OdpowiedzUsuń
  17. Witam , czy jest możliwe przejście z androida 2.1 od razu na 2.3.4 ??? Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  18. W przypadku Galaxy S II nie wolno stosować opisów, które zamieszczam na blogu. I9000 i I9100, a nawet I9003 to zupełnie inne telefony! Przed podmianą softu polecam przywrócenie ustawień fabrycznych i sprawdzenie, czy problem nadal występuje. Więcej informacji oraz oprogramowanie do I9100 można znaleźć na forum XDA-Developers - dział Galaxy S II.

    Jeśli chodzi o upgrade z 2.1 do 2.3.4, to oczywiście, można od razu zrobić taki przeskok. Ważne jest tylko, aby ROM z Androidem 2.3.4, tak, jak podałem na blogu, składał się z trzech plików. Trzeba też podać odpowiedni plik PIT i zaznaczyć Re-Partition w Odinie. Po wlaniu oprogramowania koniecznie należy zrobić reset fabryczny (np. spod recovery SpeedMod'a). Polecam też format wszelkich pamięci wewnętrznych i zewnętrznych.

    OdpowiedzUsuń
  19. Cześć
    Po instalacji zauważyłem problem z wykrywaniem dostępnych sieci WiFi.
    W domu nie ma szans (do tej pory z ad hoc nie było najmniejszych problemów), w pracy widzi tylko jedną a kolejna tylko mruga.
    WiFi Analyzer natomiast dostępne sieci odnajduje bez problemu)
    Jakiś pomysł na poprawę?

    OdpowiedzUsuń
  20. Hej. A używałeś CF-Root'a? Podobno po nim są tego typu problemy z WiFi czy Bluetooth'em. Przy SpeedMod'zie nie zauważyłem tego typu objawów. Jedyna sugestia to wiadomo - flash od nowa i format wszystkich możliwych pamięci (wipe)...

    OdpowiedzUsuń
  21. Był drugi flash SpeedMod i wipe. Bez zmian.
    Gdzieś czytałem, że ciut nowszy soft I9000XXJVQ ##
    poprawia działanie WiFi.
    Poczekam na trochę więcej opinii o nim i spróbuję wrzucić.
    Tak czy inaczej dzięki.

    OdpowiedzUsuń
  22. zrobilem update przez kies nic nie pomoglo zdecydowalem wiec ze zrobie update poprzez odina nowego softu problem jest nadal ten sam przechodzi w tryb offline i nie da sie do mnie dodzwonic wystarczy ze telefon poloze wylaczy sie wyswietlacz 15 min nie da sie do mnie dodzwonic nastepnie jak odblokuje telefon jest normalny zasieg lecz nadal nie da sie dodzwonic pozniej albo przechodzi w offline albo po 5 minutach normalnie dzwoni juz nie wiem o co chodzi chodzi o i9100 soft i9100xxke7 wersja 2.3.3

    OdpowiedzUsuń
  23. Łukasz sprawdzales czy ci dziala n atym sofei skype z wideorozmowami ?

    OdpowiedzUsuń
  24. Ostzezenie dla wszystkich zmieniajacych przez Odin rom - gwarantowana utrata gwarancji, info po rozmowie z serwisem Samsung. A co do andka 2.3.4 bardzo slabo trzyma bateria , podobnie jak w wersji 2.3.3. pozdrawiam. Wyniki w quadrant - 1690 b. dobry, co jednak i tak duzy minus za baterie

    OdpowiedzUsuń
  25. Z tą baterią to nie tak. Podstawowe pytanie - jak długo używałeś tel. z andkiem 2.3.3 lub 2.3.4? Ja po flashu z brandowanego 2.2.1 na 2.3.3 JVK miałem kolosalny BD (battery drain). Dosłownie w 5-6h schodziło mi ok.70-80% baterii i to nawet jak tel. był wyłączony (wifi, bt, 3G - wył.). Wipe baterii i inne cuda wyczytane na forach nie pomagały. Po 4 dniach użytkowania telefonu z romem 2.3.3 JVK bateria zaczęła działać tak jak powinna. Już telefon chodzi bez wyłączania wifi i 3G przeszło dobę a bateria wskazuje ok.60% dostępnej energii. Jak na SGS'a myślę że to niezły wynik.

    OdpowiedzUsuń
  26. Cześć
    Czy ktoś z Was, znalazł już może rozwiązanie problemu słabego sygnału wifi po wgraniu 2.3.4? To mój jedyny kłopot po aktualizacji, ale wkurza mnie totalnie.

    OdpowiedzUsuń
  27. Proponuję rozwiązanie w postaci ROM-u F1. Zero problemów, nowy TouchWiz, piękne animacje. :-)

    OdpowiedzUsuń
  28. witam, słuchaj kolego mam do ciebie wielka prośbe czy był bys tak miły i wysłał mi na pocztę krok po kroku co mam dokładnie zrobić żeby wgrać 2.3.4 na sgs. bo sory ale z tych opisów nie moge sobie poradzić. kidyś wgrywałem 2.2.1 i było to o wiele łatwiejsze tak mi sie wydaje. chciałbym miec soft F1... pozdrawiam. kukers69@wp.pl

    OdpowiedzUsuń
  29. Wielkie dzięki za pomoc. Co prawda, z instalacją ROM-u F1 nie poszło tak gładko jak pisałeś, niemniej jednak za trzecim razem załapał i śmiga, że aż miło popatrzeć.
    P.S. 3Bateria po wipe'ie trzyma bardzo długo (oczywiście jak na SGS-a).

    OdpowiedzUsuń
  30. Normalnie bym napisał, że coś źle robiłeś, skoro wgrywałeś ROM aż trzy razy, ale wczoraj miałem do czynienia z kolejnym w swojej historii I9000, na którym ten ROM w ogóle nie chciał ruszyć. Dokładnie to jeśli już się wybootował, to nie dało się zmienić tapety na inną niż animowania, nie było polecenia 'cat', wywalał się AdFree i nie działało WiFi. Trzeba było kilka razy robić nie tylko wipe, ale i format wszystkich możliwych partycji. No i lagfiksa nie udało mi się odpalić - robiłem wszystko tak samo, jak na innym Galaxy S. Wniosek? Te telefony mogą się czymś różnić... Ten sam komputer, ten sam ROM (nawet z tych samych plików, nie pobierałem ponownie), a inne efekty...

    OdpowiedzUsuń
  31. kurde od pół godziny stoi:
    Added!!
    Odin v.3 engine (ID:27)..
    File analysis..
    Enter CS for MD5..
    Check MD5.. Do not unplug the cable..
    Please wait..
    Checking MD5 finished Sucessfully..
    Leave CS..
    Enter CS for MD5..
    Check MD5.. Do not unplug the cable..
    Please wait..
    Checking MD5 finished Sucessfully..
    Leave CS..
    Enter CS for MD5..
    Check MD5.. Do not unplug the cable..
    Please wait..
    Checking MD5 finished Sucessfully..
    Leave CS..
    SetupConnection..
    co teraz wyciągać baterie? :(

    OdpowiedzUsuń
  32. Raczej nie ma na co czekać. Ja bym próbował wgrać soft raz jeszcze. Może się przydać jig USB, gdyby nie chciał wejść w download mode...

    OdpowiedzUsuń
  33. Przepraszam ale jak wypakuję rarem to są tak jakieś pliki gdzie należy je wkleić ?

    OdpowiedzUsuń
  34. Mam problem - napisało mi w Odinie:
    Can't open the serial(COM) port

    OdpowiedzUsuń
  35. MAM DUŻY PROBLEM!

    Przy Wgrywaniu softu ODIN wyswietla:

    Added!!
    Odin v.3 engine (ID:7)..
    File analysis..
    SetupConnection..
    Initialzation..
    Set PIT file..
    DO NOT TURN OFF TARGET!!

    I na tym koniec ... stoi juz pół godziny.
    Co mam zrobić :(

    OdpowiedzUsuń
  36. Pół godziny to zdecydowanie za długo. Sam Odin przypadkiem się nie zawiesił? Nie przeszkadza mu żaden firewall, antywirus czy inne tego typu oprogramowanie? W tej sytuacji proponuję odłączyć telefon, zrobić restart komputera, powyłączać zbędne programy i spróbować jeszcze raz. Mam nadzieję, że uda się wejść download mode - ewentualnie może być potrzebna wtyczka USB z rezystorem, która pozwoli na włączenie download mode'u.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. OK dzieki spróbuje. Mam wersje ODIN 3 v 1.85
      Jeżeli mam zmienić na inny to bardzo prosze o jakiś pewny link ;)

      Usuń
    2. To jak najbardziej odpowiednia wersja - korzystałem z niej wiele razy... Życzę powodzenia i daj znać, czy telefon wstał. Jeśli masz gwarancję, to w najgorszym wypadku wysyłasz go do serwisu mówiąc, że zawiesił Ci się podczas aktualizacji przez Kies'a. Dwa tygodnie i po problemie.

      Usuń
    3. jeszcze jedno pytanie.
      Jak mi odin go wykrywa jako COM 8 (nie 7) to też jest OK ??

      Usuń
    4. Nie ma to znaczenia - byle Odin zobaczył telefon. Wtedy można wlać soft od nowa i nic się nie dzieje. :-)

      Skoro zmienił się COM, to jak dla mnie albo podłączyłeś przewód pod inny port USB, albo coś się stało w systemie od czasu ostatniego podłączenia słuchawki.

      Usuń
    5. Poszło z wyłączonym Avastem i innymi pierdołami :D
      Dzięki wielkie za wskazówki :)
      Cieszę się że zainwestowałem kilkanaście zł we wtyczke USB :) dzięki temu nie było wiele stresów :P

      Usuń
    6. To jeszcze ostatnie pytanko :) sorki że tak męcze. Mam podbranego: speedmod-kernel-k16-11 Czy mogę go wgrać na tą wersję Androida??

      Usuń
    7. Miło mi to słyszeć. Pozdrawiam. :-))

      Usuń
  37. Można tak zrobić, bo SpeedMod jest kompatybilny wstecz, ale zasadniczo polecam wgranie ROMU z Androidem 2.3.6 (ROM I9000XWJVZ). Warto też zerknąć w spis ROM-ów dla Galaxy S. SpeedMod'a K16-11 już masz.

    OdpowiedzUsuń
  38. Czesc. Paczka ROMu 2.3.6 jest 4 plikowa. Czy instaluje sie ja normalnie wybierajac 3 pliki czy jednak ten czwarty jest wazny?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chodzi Ci o plik "APBOOT_I9000XWJVZ_CL762604_REV03_user_low_ship.tar"? Jest to prawdopodobnie bootloader, który trzeba wybrać w Odinie. Chyba że miałeś już wcześniej jakiegoś Gingerbreada - wtedy po prostu zignoruj ten plik.

      Usuń
  39. Witam,
    Jestem jeszcze dość świeży w temacie. Narazie udało się z powodzeniem flashować telefon do wersji 2.3.6 wraz ze speedmod-kernel-k16-11
    Działa ładnie - za wyjątkiem GPS który narazie jeszcze nie złapał FIXa (ale niewiele nim się bawiłem).

    Zależało by mi na uzyskaniu kilku informacji :) ewentualnie na jakiś źródłach gdzie znaleść jakiś dobry tutorial do SpeedMode. Generalnie czy wystarczy go zainstalować i już jest super czy też trzeba się w nim bardziej pobawić żeby telefon trochę podkręcić - a jeżeli tak to co zrobić żeby nie przesadzić ;)

    Prosiłbym o wskazówki lub jakiś tutorial.
    DZIĘKI za bardzo wyczerpujący opis (powyżej) ze wszystkimi odpowiedziami w komentarzach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kolego zerknij tutaj: http://eomnia.net/Watek-How-To-Optymalizacja-Froyo-dla-poczatkujacych-uzytkownikow-Galaxy-S (dokładnie sekcja pn. "Część IV. Konfigurujemy SpeedMODa".

      Usuń
  40. hej, SGS - zapelnia mi sie notorycznie pamiec danych (127MB, czy ktos wie dlaczego??) i telefon sie zawiesza wiec po ostatnim takim razie chcialem sprobowac wgrac nowy ROM wg Lukasz Twoich wskazowek ale w odinie pojawia sie komunikat:
    Added!!
    Odin v.3 engine (ID:9)..
    File analysis..
    Enter CS for MD5..
    Leave CS..
    Enter CS for MD5..
    Leave CS..
    Enter CS for MD5..
    Leave CS..
    .. i wszystko stoi, please help ;)

    OdpowiedzUsuń
  41. hej, SGS - zapelnia mi sie notorycznie pamiec danych (127MB, czy ktos wie dlaczego??) i telefon sie zawiesza wiec po ostatnim takim razie chcialem sprobowac wgrac nowy ROM wg Lukasz Twoich wskazowek ale w odinie pojawia sie komunikat:
    Added!!
    Odin v.3 engine (ID:9)..
    File analysis..
    Enter CS for MD5..
    Leave CS..
    Enter CS for MD5..
    Leave CS..
    Enter CS for MD5..
    Leave CS..
    .. i wszystko stoi, please help ;)

    OdpowiedzUsuń