piątek, 27 sierpnia 2010

Zmiana adresu IP spod cmd

Czasem w życiu zdarzają się sytuacje, w których siedząc w jakejś skrzynce w środku lasu, wisząc na dwóch telefonach na raz, podłączając konwerter RS232 na USB i unikając coraz bardziej zacinającego do pomieszczenia deszczu, trzeba zmienić adres IP w swoim powolnym, zawieszającym się laptopie z Windowsem, któremu rozładowuje się bateria.

Zatwierdzanie zmian w "Panel Sterowania" -> "Połaczenia sieciowe" trwa długo, a czasami w Viście czy Siódemce nie da się wejść we właściwości połączenia, ponieważ ze znanych tylko Billowi powodów pojawia się taki komunikat:



Rozwiązaniem problemu jest uruchomienie "cmd" jako administrator i wklepanie:

netsh interface ip set address name="nazwa połączenia" static ip maska brama


Czyli przykładowo może to być:

netsh interface ip set address name="Połączenie lokalne" static 192.168.0.55 255.255.255.0 192.168.0.1


Często było mi to potrzebne, a nigdy nie mogłem zapamiętać ciągu parametrów netsh. Może post na blogu pomoże mi utrwalić wiadomości. :-)

3 komentarze:

  1. Na pewno przyda się nie tylko Panu ale także mi :)

    OdpowiedzUsuń
  2. mi też - dzięki :) zawsze zapominam poprawnego ciągu

    OdpowiedzUsuń
  3. czesc
    mozna jeszcze utworzyc pliki exe ktore na starcie beda ladowaly odpowiednie wartosci ;-)

    wlasnie szukam info na ten temat

    P.S. Moze jest ktos kto wie?

    OdpowiedzUsuń