czwartek, 25 czerwca 2009

PPL(A)

W końcu się udało - zapisałem się wraz z Rodzicielem na kurs teoretyczny będący pierwszym krokiem do uzyskania tzw. PPL(A). Jest to turystyczna licencja samolotowa, która pozwala na niekomercyjne pilotowanie maszyn jednosilnikowych o masie startowej nie przekraczającej 5700 kg. Licencja tego typu stanowi fundament ewentualnej kariery - daje możliwość rozwoju zawodowego, czego niestety nie można powiedzieć o (co prawda o połowę tańszym) Świadectwie Kwalifikacji Pilota Ultralight z którym w Częstochowie bez prywatnego samolotu nie można nawet polatać z uwagi brak możliwości wypożyczenia maszyn tego rodzaju.

Cały kurs składa się z czterech części:
  • szkolenie teoretyczne
  • egzamin wewnętrzny z części teoretycznej
  • szkolenie praktyczne - 45 godzin lotu z instruktorem na wybranym (dostępnym) samolocie
  • egzamin państwowy przed Lotniczą Komisją Egzaminacyjną (część Urzędu Lotnictwa Cywilnego)
Obecnie czekamy z tatą na potwierdzenie terminu rozpoczęcia zajęć, które odbywać się będą pod opieką Aeroklubu Częstochowa w trybie zaocznym. Po ukończeniu kursu teoretycznego i zdaniu egzaminu można zrobić przerwę przed rozpoczęciem kursu praktycznego bądź w ogóle zrezygnować z dalszej nauki - kursy nie są z sobą finansowo, technicznie bądź prawnie związane. Inaczej mówiąc można zrobić teorię bez praktyki albo zrobić teorię, a za 5 lat rozpocząć część praktyczną. Tutaj jest pełna dowolność...

W części teoretycznej kandydaci na pilotów muszą zaliczyć następujące przedmioty (linki prowadzą do przykładowych, zamkniętych pytań testowych z podstrony "Przykładowe pytania na licencje PPL i PLG" wchodzącej w skład serwisu WWW Urzędu Lotnictwa Cywilnego):
Więcej najprawdopodobniej można się dowiedzieć wpisując hasło PPL(A) w Google.

Mam nadzieję, że część teoretyczna pójdzie gładko i będzie można rozpocząć praktykę najszybciej jak to tylko możliwe. ;>

2 komentarze: